söndag 30 augusti 2009

Söndag på galleriet

En ganska lugn dag idag. Har diskat glas och arrangerat om blommor som vissnat lite. Jobbat lite administrativt också. Satt en stund utanför galleriet och märker att det finns många trevliga människor som bor eller har butik här i Gamla Stan. De har redan börjar heja igenkännande :-) Tog ett självporträtt när jag sitter här på pallen utanför och som ni ser har jag lekt i photoshop, tyckte det var kul att matcha huset och himmeln :-) Om ett par timmar slår jag igen och under veckan tar Carina vid och håller öppet tis-tors. Fredag är jag tillbaka igen och det är också sista dagen på utställningen. Då blir det nedhäng och hämtning av sålda verk och Carina hänger upp lite nytt då det kommer gapa lite tomt när avhämtningen är klar.

8 kommentarer:

  1. Du Mari, jag kom på att jag ska köra en målning till Djurgården så du får hålla ställningarna ett tag! Tar det på fm, jag kan ju inte ta ett glas om jag ska köra! Har bjudit in från 12 - 18!

    SvaraRadera
  2. Det går alldeles utmärkt det! Leverera på du :-)

    SvaraRadera
  3. Helt ok att du håller ställningen mellan 12-18, men glöm inte bort ditt fredagsuppdrag! Det bör du utföra vid 19-tiden och längden beror på hur skarp din hjärnan är efter "slattarna".

    SvaraRadera
  4. Har fredagsuppdrag något med måndagsuppdrag att göra Mari? I så fall tror jag fredag är en bättre dag! I wish i had waited until Friday! är det en sång eller..?!

    SvaraRadera
  5. Mari, vet ej var du läser snabbast! Men vi har problem med kylen, den var varm. Har kollat knapparna och propparna! Vill du kolla också är du snäll, innan jag kommer så vi har kall dricka. Två kockar gör bättre sockar!

    SvaraRadera
  6. Och efter dagens telefonsamtal(vårt alltså) fattar jag din kommentar ovan haha..I wish i had waited until Friday! Jag är lite trög ibland...

    SvaraRadera
  7. Du var duktig med kylen, köpte ny sladd och allt. Men vad hjälpte det mot amoniakläkage! 8 brandmän med gasmask fick rycka in. Jag tycker nog att du är en av dem som fattar snabbast, det är inte alltid så lätt att hänga med...

    SvaraRadera