torsdag 6 augusti 2009

Länge sen sist!

Det är nu bra precis två månader sen jag skrev något här. Ironiskt nog var den sista bilden på en vägg...ser ironin nu...Men lugn! Jag har inte gått in i den. Nog för att det har varit en kämpig sommar. Men en hel del glädjeämnen också :-) Arbetet med teatern tog mer tid än jag planerat men oj vilken bra teater det blev!
Mitt i allt fick jag också ett mail från USA. Jahaja...vad är detta för ett spam nu då tänkte jag, men nej...det var från en gallerist i Maryland USA! Hon hade hittat min hemsida och vill ha mina alster till en 2 halv månad lång utställning nästa sommar! Trisskänsla "plötsligt händer det" infann sig :-) Nu är avtal skrivet och nån gång i maj 2010 åker mina alster "over there"
Kanske jag med :-) Mari goes Marylanding Jippie!

Mer info om det kommer senare men först, lite mer om nästa utställning i Gamla Stan, Stockholm. Jag kommer finnas med på öppningen av Galleri Carina Björck http://www.carinabjorck.se/ när Carina har sin öppningsutställning av sitt galleri. 21 aug går det av stapeln. Missa inte det!

Och så har vi, Åsa och jag, haft konstläger nr 2 i ordningen. Nästan fullbokat innan vi ens annonserade :-) Vilket resulterade i kölista... En intensiv, rolig och matkrävande vecka med 16 st tonåringar varav 9 st var killar. Vi hoppas på en repris nästa sommar och om ca 20 år då dom återkommer med sina små :-)
I mitten av augusti ger jag mig också in i lite andra uppdrag. Så jag kommer inte finnas på Kulturmejeriet i vanlig ordning men inplanerade utställningar och nån kurs kommer jag ändå att hinna med.
Det var allt nu...tror jag...
Lite bilder från min jobbsommar, förklaring i ordningsföljd:

-konstläger
-några alster
- surströmmingsskiva efter sista föreställningen. Där man tillverkade tungt vatten på 40 talet. Hur många har haft det???
-fantastiska skådisar
-tv inslag, jisses...jag har aldrig varit så lugn/nervös.
-genrep
-Läktare äntligen på plats...och ja, den rymdes...puh...











1 kommentar:

  1. Vilken sommar! Grattis!!!
    Vi ses snart i Galleriet, som håller på att målas om för fullt!

    Carina Björck

    SvaraRadera