söndag 7 mars 2010

Nästan en hel dag i verkstan :-)

Hemma igen efter en dag i verkstan. Ugnen som går nu borde vara uppe i ca 400 grader vid det här laget innan den når toptemp vid 840 c. Ska ner om en stund och titta till den. 1 dygn innan jag får öppna och det är olidligt långt ibland...särskilt som jag nu har lite experiment på gång :-) Fick en alldeles lysande idé häromdagen och gjorde en testbränning i lilla ugnen som blev precis som jag hade tänkt mig. Men när man går upp i storlek, som det alster jag nu har i ugnen 40 cm i diameter, då blir det osäkrare. Att glas har ett eget liv och vilja är jag helt övertygad om!









Varför är det ibland så svårt att få upp vissa skruvar. Massakerade denna skruven totalt idag innan jag lyckades byta skärhuvud.


Idag har det snurrat en salig blandning på skivspelaren :-)




I'm sittin' on the dock of the bay watching the tide roll away Ooo, I'm just sittin' on the dock of the bay wastin' time...
Sista låten av Otis Redding.



Glas+ljus=sant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar